De ce a intrat cel mai mare retailer online pe zona de Fashion?

Clipboard07

Incepand cu sfarsitul lunii martie, cel mai mare retailer online din Romania a lansat categoria Fashion. Este vorba despre eMAG, compania avand in plan sa incaseze in primul an 7,5 milioane de euro din aceasta noua ramura. Pe langa branduri precum Selected, Lacoste, Guess, Caravelle, Nissa, TinaR, Lashez, Otter si Meli Melo, eMAG va lansa si propriul brand, numit RELEASE.

Toate bune si frumoase, dar de unde interesul eMAG pentru o piata diametral opusa cu electronicele si in care activeaza deja sute de magazine online? Conform unor date prezentate in toamna anului 2014 de Gemius, cel mai activ sector de ecommerce din Romania este cel de haine si accesorii, urmat de produsele electrocasnice. Cu alte cuvinte, chiar daca eMAG este cel mai mare retailer romanesc, pana acum nu s-a jucat pe principala piata de ecommerce.

1

Din punctul de vedere al sexului, femeile care au facut cumparaturi online au raspuns ca 71% au cumparat Haine si accesorii, spre deosebire de doar 46% dintre barbati. Conform Gemius, cosul mediu pe domeniul Haine si Accesorii a fost de 280 RON.

Surpriza a venit toamna trecuta, de la Google Romania, in cadrul sesiunilor Fashionable by Google, in care au dezvaluit faptul ca cea mai mica concurenta pe publicitatea online de FASHION, un pic peste 50%, este reprezentata de sectiunea CLOTHING. Conform aceluiasi studiu, cautarile din FASHION sunt impartite intre: CLOTHING (55%), JEWELRY (20%), FOOTWARE (18%) si APPAREL ACCESORIES (7%). Cu alte cuvinte, pe cea mai cautata piata de FASHION era si cea mai mica concurenta in advertising-ul online, spre deosebire de incaltaminte si accesorii, unde concurenta era semnificativ mai mare.

Clipboard01

Cel mai probabil, lucrurile se vor schimba rapid pe aceasta piata dupa intrarea eMAG, publicitatea urmand sa fie afectata atat de retailer, cat si de sutele de afiliati pe care acesta le are. Vom vedea cum va evalua piata, fiind interesante statisticile de peste 10-12 luni, cand se trage linie dupa vanzarile din sezonul de iarna.

Distribuie prietenilor aceasta pagina pe facebook.