Farmec: Din 1889 si pana la Livrari Online in Europa

FARMEC, MIRAJ, NIVEA

Farmec este unul dintre cei mai apreciati producatori romani de cosmetice, avand in portofoliu marci precum Gerovital Plant, Ana Aslan, Aslavital, Farmec si Doina. Chiar daca producatorul din Cluj a inceput sa se extinde pe piata europeana si prin intermediul magazinelor clasice, putini stiu ca magazinul online Farmec livreaza deja produse in tari precum Austria, Belgia, Danemarca, Finlanda, Franţa, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda, Ungaria, Portugalia si Suedia. In general, principalul impediment al acestui tip de comert electronic era reprezentat de costul transportului, Farmec reusind sa impuna un pret de livrare competitiv pentru Europa, adica in jur de 63 RON (aprox. 14.5 Euro)*.

Istorie
Cu o poveste care incepe in anul 1889, odata cu infiintarea la Budapesta a laboratoarelor Molnar Moser *, aventura porneste in Romania in anul 1943, prin infiintarea la Cluj Napoca micului laborator Mol-Mos. Dupa 1960, sub influenta directorului Liviu Turdean, Farmec devine unul dintre cei mai mari producatori de cosmetice, adunand sub propria umbrela produse faimoase, precum demachiantul Doina si cremele Gerovital. Inainte de 1990, existau trei producatori importanti care activau in domeniul produselor cosmetice: Miraj Bucuresti, Nivea Brasov  si Farmec SA, grupate sub Centrala Industriala de Medicamente si Cosmetice. In anul 1995, Farmec se privatizeaza prin metoda MEBO, actionariatul fiind preluat de salariatii Farmec. Intrat intr-o noua era, producatorul de la Cluj a cunoscut de atunci o dezvoltare continua, reusind sa puna bazele propriei retele de distributie si sa lanseze noi produse si branduri de succes.

gerovitalNotorietate.
Conform Top 100 cele mai puternice branduri romanesti *, clujenii se plaseaza cu trei marci in top 25, respectiv Gerovital, Farmec si Doina. Conform Google Trends*, cea mai cautata marca a companiei este Gerovital, urmata de Farmec si Aslavital. (mentionam ca este greu de cuantificat in cautari brandurile Doina si Ana Aslan: din cauza unor interese mai generale sau din cauza cautarilor referitoare la activitatea profesionala a doamnei Ana Aslan).

Diaspora romaneasca din Europa.
Conform ultimelor studii, diaspora romaneasca este alcatuita din aproximativ 4,1 milioane de persoane, in jur de 72% din populatie fiind in Europa, mai putin Turcia, Rusia si spatiul ex-sovietic. Daca facem un calcul simplu, ajungem la concluzia ca diaspora romaneasca din Europa ajunge la o populatie semnificativ mai mare decat cea a Bucurestiului. Site-ul Farmec are si variante in limbile engleza, italiana, maghiara si greaca, ceea ce ne indica faptul ca tinta companiei nu este doar diaspora romaneasca.

Financiar
Conform datelor de la Ministerul Finantelor, Farmec S.A. a avut in 2014 o cifra de afaceri de aproximativ 34 milioane de euro si un profit de 1.8 milioane de euro. Comparativ cu anul 2013, cifra de afaceri a crescut de la 31 milioane euro, iar numarul angajatilor a crescut usor, pana la 624 persoane.

Referinte:
Magazin Online Farmec
Top 100 cele mai puternice branduri romanesti
Google Trends: Gerovital, Farmec si Aslavital
Istorie Farmec