Targetarea zonala in campaniile de online marketing

 

In functie de domeniul de activitate, campaniile necesita studii in ceea ce priveste alegerea cuvintelor cheie si a tendintelor de cautare pe internet. Un alt pas important este alegerea publicului tinta, pentru ca eficienta campaniei sa fie ridicata.

Exista multe tipuri de afaceri, fiecare avand propriile categorii de posibili clienti. Afacerile zonale au nevoie de targetari locale, precise, iar cele care urmaresc pietele straine sunt influentate de mai multi factori, pe care-i vom detalia mai jos.

STUDIU DE CAZ:
Cabinet Stomatologic Local:

Un cabinet stomatologic din Ploiesti va avea ca target principal populatia din oras sau din localitatile invecinate. Acoperirea se poate face pana la nivelul de cativa kilometri in jurul cabinetului stomatologic, pentru persoane care cauta dentisti, detartraj, estetica dentara, aparat dentar, plombe dinti .. etc.. Lista cuvintelor cheie este lunga, fiecare campanie avand nevoie de un studiu elaborat. Targetarea zonala ne permite sa eliminam persoanele care pot genera costuri (vorbim de campanii cost-per-click) si au foarte putine sanse de a se transforme in clienti reali. (exemplu: cautari “detartraj” efectuate din judetul Bihor sau chiar din localitati din Prahova aflate la o distanta apreciabila). Prin aceasta metoda se pot targeta utilizatorii care au cele mai mari sanse de a deveni clienti, fiind identificati ca persoane care au nevoie de serviciile oferite de cabinetul stomatologic si fiind situati intr-o zona apropiata.

Targetare zonala

Acest caz poate fi aplicat tuturor afacerilor care necesita prezenta utilizatorului in locatia respectiva. Vorbim despre o gama destul de mare de beneficiari, precum service-uri auto, restaurante si terase, organizatori de evenimente, birouri de avocatura, agentii imobiliare, dezvoltatori imobiliari, etc.

In plus, se pot face campanii localizate doar pentru telefoanele mobile, in special pentru cei care cauta anumite servicii si pot converti intr-un timp foarte scazut. Exemplu: cautarile de pe telefoanele mobile (aflate intr-un anumit oras) de service-uri sau platforme auto,  terase si baruri, hoteluri si alte servicii de proximitate.

STUDIU DE CAZ:
Activitatile internationale:

targetare internationalaInfo: targetarea catorva state din Europa

Multe firme care se bazeaza pe export, mai eles cele care activeaza in zona industriala, apeleaza la servicii specializate CPC din trei motive:
1) identifica noi piete de desfacere la costuri reduse (in comparatie cu costurile generate de participarea la diverse targuri si evenimente)
2) posibilitatea de a acoperi un procent semnificativ din populatia globului, multe zone geografice fiind de-a dreptul ignorate pana la pornirea unei campanii de publicitate online.
3) consolidarea pozitiei pe o piata deja targetata, prin gasirea de noi clienti finali si/sau parteneri B2B.

La fel ca si in cazul studiului de caz local, pot fi acoperite zone restranse din anumite tari si orase, dar si continente intregi sau utilizatori care vorbesc o anumita limba.

targetare zona industrialaInfo: targetarea zonei industriale de la sud de Sao Paulo, Brazilia

De-a lungul timpului, echipa noastra a administrat cu succes campanii orientate pe zone precum India, Africa de Sud, Australia, Turcia, Brazilia, Spania, Portugalia, Suedia, Norvegia, Danemarca, Finlanda si statele baltice.

4 Comments

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *