5 lucruri esentiale despre paginile facebook
Putem observa tot mai multe pagini de facebook create alandala, mare parte din acestea fiind greu de urmarit sau fiind bazate doar pe link-uri seci catre un website de prezentare. Problema acestor pagini este ca, de multe ori, ajung sa fie citite doar de catre creatori si atat, fara sa respecte niciun principiu esential al comunicarii prin social media.  Chiar daca-i inviti pe cei 200 de prieteni sa dea like, singurul rezultat notabil va fi enervarea lor si dorinta acestora de a da hide post-urilor tale.

De ce se intampla acest lucru? Principalul motiv este ca nu-i atragi cu nimic, ca nu le aduci nimic nou si ca nu prea-i intereseaza serviciile tale daca nu fac parte din grupul tinta al afacerii tale. Cu alte cuvinte, este ca si cum ai primi un mail de spam cu mancare pentru pisici, cu toate ca tu esti alergic la pisici.

Vreau sa creez o pagina de facebook, cum procedez?
Crearea unei pagini de facebook este un lucru simplu si chiar gratuit. Teoretic, aceasta operatiune ar trebui sa dureze mai putin de 10 minute. Trebuie doar sa apesi pe sageata din coltul stanga-sus si sa selectezi CREATE PAGE. Dupa aceea, ti se vor cere niste date despre natura paginii si ce anume vrei sa promovezi (magazine locale, brand-uri, artisti, companii, organizatii, etc.).

Algerea domeniului pe facebook

Dupa aceea, alegi un nume, o categorie …. si gata pagina. Recomand sa petreci destul de mult timp la descriere, pentru ca aici comunici ceea ce vrei sa transmiti prin intermediul paginii, la ce sa se astepte vizitatorii si chiar motivul pentru care cineva ar da like paginii tale.

Dimensiunea imaginilor in pagina Facebook
Pasul urmator este „coafarea” paginii, in care trebuie sa adaugi imagini de profil, imagini de background (cover photo), etc.
Imaginea ta de profil va fi redata pe PC-uri la dimensiunea de 160×160 pixeli, dar facebook te lasa sa introduci imagini de la 180×180 pixeli. Pe smartphone-uri, imaginea va fi redata la 140×140 pixeli. Imaginea de background trebuie sa fie de minimum 851×351 pixeli pentru PC-uri, iar pe telefoane va fi redata la dimensiunile de 640 x 360 pixeli. Mai multe detalii gasesti in imaginea de mai jos.

dimensiuni imagini facebook

Acum avem pagina creata, cu descriere, informatii, imagini de profil si cover, adresa de contact si tot tacamul. Am o veste proasta pentru tine, debea acum incepe munca adevarata.

Cum promovez pagina de Facebook?
Raspunsul la aceasta intrebare incepe cu o intrebare si mai importanta: Cui promovez pagina de facebook?
Pentru a nu ajunge la situatia de a ne enerva prietenii si alti utilizatori nevinovati, trebuie sa ducem o munca de cercetare pentru a ne da seama care este publicul nostru vizat si cine ar avea nevoie de serviciile noastre. Urmatorul pas este sa identificam ce anume isi doresc acesti oameni, ce le place, ce-i amuza, cum putem fi langa ei, care sunt problemele lor. Acest lucru ne permite sa livram continut care sa-i atraga, sa ne dea like-uri, sa comenteze si sa dea share la ceea ce noi postam. In termeni tehnici, facebook numeste aceste actiuni ENGAGEMENT. Cu cat avem mai multe like-uri, comment-uri si share-uri, cu atat vom avea un REACH mai mare si mesajele noastre vor ajunge la mai multi oameni.

facebook reach

Tehnici pentru cresterea engagement-ului pe paginile Facebook
Cateva tehnici pentru un engagement mai mare: posteaza lucruri interesante pentru publicul tau, pune intrebari (exista sanse mari sa ti se raspunda), foloseste imagini, foloseste videoclipuri, utilizeaza fraze CALL TO ACTION (vezi detalii, cumpara acum, rezerva, fa-ti cont, comanda etc). Alte tehnici care trebuiesc luate in calcul: utilizarea cifrelor, pretului si a procentelor (10 metode sa, 15 lucruri pe care nu le stiai, doar 250 RON, 25% reducere, 100% gratuit … etc) sau utilizarea limitarii: mai sunt 3 locuri, doar astazi, au mai ramas 3 zile.

Daca te uiti pe paginile de facebook cu multi utilizatori, o sa observi ca mare parte din mesaje nu incearca neaparat sa vanda acum ceva sau sa trimita utilizatorii direct catre site. Fa-ti timp si studiaza ce mesaje sunt postate pe paginile cu multi utilizatori, vezi structura mesajelor si o sa regasesti o parte din ceea ce ai citit mai sus. (urmareste pagini precum olx, ikea, carrefour).

In concluzie, pentru a administra o pagina de facebook ai nevoie de timp, imaginatie, experienta si chiar bani pentru a atinge rapid audientele vizate. Daca ai nevoie de servicii specializate, poti folosi formularul de contact pentru a stabili o intalnire.