Romanii prefera sa cumpere alimente din magazinele traditionale, fiind mult mai rezervati decat americanii sau locuitorii din Marea Britanie. Pe plaiurile mioritice, putin peste 2% din comertul electronic este reprezentat de vanzarile de alimente, domeniul fiind codas in fata electronicelor, hainelor, mobilierului si accesoriilor pentru casa. Lucrurile au inceput sa se schimbe, pe piata online intrand deja jucatori mari, precum Carrefour sau Cora, cu ale lor Carrefour Online si Cora Drive. Mega Image testeaza inca apele cu magazinul online lansat in interiorul Emag, in momentul de fata asigurand livrarea la domiciliu doar pentru produsele bio/eco si cele non-alimentare.

Untitled

Peste ocean a inceput o mica frenezie a magazinelor online alimentare, datorita schimbarilor de comportament ale consumatorilor si a rezolvarii problemelor ce tin de logistica. Cifrele anuale de crestere sunt cu doua cifre, intre 10% si 25%, fiind inca o picatura intr-un ocean in ceea ce inseamna vanzarile totale de produse alimentare. Partea interesanta este ca, desi la inceput si cu vanzari de doar 3.5% din vanzarile totale din aceasta categorie, piata alimentarelor din SUA este un adevarat mastodont, care totalizeaza 667 miliarde de dolari pe an. Frenezia online-ului nu se bazeaza pe caderea magazinelor clasice, acestea avand la randul lor cresteri bazate pe sporirea anuala a consumului. Entuziasmul vine din cresterea anuala de 10%-25% a cumparaturilor online de alimente si a faptului ca este o piata cu cifre imense.

Revenind oarecum la proportiile noastre, Romania are o piata alimentara de aproximativ 17 miliarde euro/an si este mai putin exploatata online decat piata americana. Daca indraznim sa visam la o pondere de 6% pana in anul 2020, tot am ajunge la peste un miliard de euro pana la sfarsitul deceniului, fara sa tinem cont si de cresterile pietei in sine.

Daca vrei sa distribui aceasta pagina pe facebook, apasa aici.