Crearea unui site web incepe de la o intalnire prin care se urmareste intelegerea nevoilor clientilor, a scopului pe care site-ul trebuie sa-l urmareasca si a obiectivelor care trebuiesc indeplinite. Este foarte important ca solutia propusa sa fie in concordanta cu capacitatea tehnica si resursele umane de care dispunde clientul.
Intrebarea pe care o auzim cel mai des la primul contact telefonic, fara sa stim prea multe detalii, este Cat costa crearea unui site web?. Raspunsul este la fel de complicat ca cel al intrebarii „Cat costa un mijloc de transport?”. Exista sute de variante, in functie de scopul mijlocului de transport si de resursele umane pe care beneficiarul le are. Preturile la scutere, motociclete, masini de oras, masini sportive, camioane si vapoare sunt foarte diferite, acopera o plaja foarte larga de preturi si sunt conduse de oameni cu diferite pregatiri si specializari.
Pentru a reusi sa dau un raspuns oarecum logic la intrebarea legata de cost, m-am hotarat sa segmentez cele mai intalnite cazuri in cateva scenarii posibile.
A) Site web de prezentare cu scopul de a informa clientii despre produse si servicii oferite. (vezi exemplu)
Este cel mai intalnit caz, beneficiarii fiind firme mici si mijlocii. Site-ul este, de multe ori, static, fara a avea continut nou decat la intervale mari de timp, de ordinul saptamanilor sau lunilor. Obiectivul site-ului este sa informeze si sa aduca clienti prin intermediul numarului de telefon afisat sau prin intermediul unui formular de contact. Resursele umane si tehnice alocate sunt mici sau chiar inexistente. Pretul mediu al unui astfel de site web se situeaza in jurul sumei de 2000 RON (fara TVA), suma variind in functie de impunerea unui design complicat, de cerinte specifice si alte specificatii tehnice .
B) Site-uri de listari, cu produse si servicii unice. (vezi exemplu)
Este vorba despre firme care administreaza oferte cu liste de produse sau servicii. In principiu, aceste oferte nu se cumpara direct prin site, fiind oarecum prezentate pentru informare. Cele mai obisnuite cazuri din aceasta categorie sunt agentiile imobiliare, vanzatorii de masini auto rulate, agentiile de turism (cu toate ca au inceput sa migreze catre magazinele online) sau dealerii de echipamente uzate . Acesti clienti au nevoie de un site pe care sa-l poata administra usor, pentru ca se modifica saptamanal sau chiar zilnic. Cel putin o persoana, cu cunostinte medii de operare PC, trebuie sa introduca anunturi, sa modifice oferte si sa adauge poze la un interval regulat de timp. Un astfel de site contribuie la afacerea beneficiarului prin intermediul cererilor de oferta, venite in special prin intermediul formularelor de contact. Pretul mediu al unui site de listari este de 1500 RON (fara TVA), acest cost fiind afectat de diverse cereri sau specificatii tehnice complexe.
C) Magazine online (vezi exemplu)
Pretul unui magazin online este afectat de multe variabile si prezinta solutii specifice pentru fiecare beneficiar in parte. De exemplu, magazinele de moda au nevoie de un design complex, pe cand la un magazin de materiale de constructii sau de piese auto accentul este pus pe usurinta de utilizare. De asemenea, numarul de produse vandute poate afecta solutia tehnica, precum si metodele de plata, sistemele de analiza si raportare sau modulele de calcul al pretului de transport. Costul unui magazin online este greu de aproximat, pornind de la 3500 RON si ajungand pana la cateva mii de euro. Beneficiarul are nevoie de cel putin o persoana cu cunostinte mai avansate in ceea ce priveste utilizarea calculatorului, dar am intalnit si cazuri in care zeci de persoane se ocupa doar de functionarea magazinului online.
Daca aveti intrebari sau nelamuriri, vizitati pagina noastra de servicii sau contactati-ne la 0725.851.518, 0723322449 sau 031.401.71.87.