Pandemia și inchiderea restaurantelor din prima jumătate a anului 2020 ne-au învățat că livrările la domiciliu pot reprezenta un back-up pentru multe afaceri. Nu în totate orașele există firme de food delivery și foarte multe restaurantele sunt afaceri zonale, care se pot baza doar pe clienții fideli și recurenți. Deasemenea, aplicațiile specializate pot avea comisioane destul de mari și, așa cum am văzut în pandemie, pot exista probleme cu justificarea utilizării personalului din sala de mese (picoli, chelneri, etc.). Chiar dacă nu știi, ai un avantaj major față de ceilalți, mai ales în cartierul tău. Oamenii te cunosc și au deja încredere în tine pentru că sunt clienții tăi fideli sau pentru că sunt vecinii tăi.

Câteva strategii de bază:

  • Utilizează un sistem de comenzi pe site-ul tău. Aceste soluții au devenit din ce în ce mai comune și au prețuri relativ scăzute. Exisță soluții care se leagă și cu pagina ta de Facebook și clienții pot comanda direct de pe pagina ta web sau din Facebook, ca și cum ai avea propria aplicație. Bucătaria este notificată în timp real și se poate ocupa de comandă. Implementarea unei astfel de soluții este ieftină și poate fi implementată destul de rapid.
  • Folosește-te de targetarea zonală. Pe Google Ads poti face campanii online pe o rază de 1 kilometru în jurul locației tale, atât pe display cât și pe search.
  • Folosește-te de pagina de Facebook. Dacă nu implementezi sistemul de livrare, poți măcar să urci meniul în format PDF, poți stabili o zonă de livrare și afișezi un număr de telefon. Am văzut multe restaurante care au anunțat pe Facebook că livrează la domiciliu, doar că nu au afișat și meniul. Stabilește în fiecare zi un fel de mâncare ‘vedetă’, fă-i poze și scrie ceva care ‘să-ți lase gura apă’. Apelează în descriere la toate simțurile care țin de mâncare: vizual prin intermediul fotografiei și gust + miros în descriere.
  • Folosește toate intrumentele de remarketing, atât pe Google căt și pe Facebook. Un client care a intrat pe site-ul tău poate deveni client recurent.

Recomandări:

  • Nu percepe taxă de livrare în cartier. Dacă ești intr-un oraș mare, precum Bucureștiul, diferențiază-te de aplicațiile de food delivery. Trebuie să controlezi cartierul tău și clienții tăi fideli. Dacă se poate, oferă și posibilitatea de takeaway. Redu prețurile față de cele din restaurant pentru că oferi un serviciu total diferit și o experiență total diferită (mai ales la băuturi îmbuteliate, unde plus valoarea nu prea se vede).
  • Implementează un sistem de plată cu cardul. Acest sistem poate fi online, prin intermediul site-ului sau aplicației, sau prin plată la ușa clientului cu POS. Din cauza pandemiei, foarte mulți oameni au renunțat să mai utilizeze bani cash și comandă doar de la cei care oferă plată cu cardul.
  • Pe lângă livrarea standard de mâncare, vinde și cantități mai mari, pentru toată familia: gen oală de ciorbă sau mâncare la cratiță.
  • Oferă mici atenții gratuite: o prăjiturică sau ceva care să-l incânte pe client. Deasemenea, poți oferi un voucher pentru reducere în restaurant (pentru a fi utilizat când localul va fi deschis publicului).
  • Organizează o zi tematică în fiecare săptămână, pentru că o să ai ce să comunici și nu devii plictisitor. (exemplu: ziua mâncării grecești sau ziua tocănițelor, etc.). În felul acesta aduci noutăți și menții clienții în priză.
  • Găsește 2-3 feluri de mâncare emblematice, care să te reprezinte. Oamenii comandă câteodată de poftă și nu neapărat de foame. 
  • Dacă ești într-un oraș în care există aplicații de food delivery, utilizează-le ca pe un instrument de promovare și de marketing. Pandemia se va termina și restaurantele se vor deschide la un moment dat. Dacă poți oferi o mâncare memorabilă la un discount generos, ai șansa să câștigi noi fani din alte zone și cartiere. Aceștia vor veni la tine în restaurant pentru că te vor ține minte.
  • Utilizează pentru fotografiile din meniu sau pentru fotografiile de pe site/facebook foarte multă lumină. Un aparat foto slab (chiar și un telefon) se comportă decent dacă are lumină destulă.

Statistici:

  • în București și Ilfov există în februarie 2020 o medie de 21.870 căutări legate de livrare mâncare la domiciliu. Volumul de căutări a explodat în martie 2020 la 34.210. În afară de pizzerii, unde căutările au rămas constante, toate căutările legate de livrare de mâncare au avut creșteri.
Ai întrebări despre articol sau ai nevoie de o agenție online care să te ajute? Sună la 0723322449 și putem sta de vorbă.