materiale constructii

Piata constructiilor este diversificata, fiind ocupata de jucatori de marimi diferite si cu activitati complementare. Strategiile de marketing online se aplica diferit pentru fiecare ramura, asa ca ne-am decis sa ne concentram doar pe materialele de constructii. Ce inseamna marketingul online al materialelor de constructii? Ca sa raspundem la aceasta intrebare, trebuie sa stim cui ne adresam. Strategiile de marketing online pentru depozitele de materiale, care se adreseaza consumatorilor finali, sunt diferite fata de cele ale distribuitorilor si producatorilor de materiale.

Magazine online si depozite de materiale:
Marketingul materialelor de constructii pe aceasta zona se axeaza pe rezolvarea unei nevoi (oamenii cauta activ materialele specifice), ceea ce inseamna ca instrumentele principale ale strategiei vor fi campaniile de search. Este foarte important sa se tina seama de specificul magazinului si de aria de acoperire a acestuia. Serviciile de calitate oferite clientilor (timpul si costul transportului, consultanta, metodele de plata, etc.) pot bate de multe ori pretul de vanzare.

Strategiile de marketing ale magazinelor de constructii vor fi influentate de sezonalitate, zile libere, prognoza meteo si chiar evenimente care nu-s legate aparent de domeniul constructiilor (exemple: meciuri de fotbal, vacanta copiilor, etc.). Numarul reperelor din stoc poate fi mare, iar o parte din campanii vor fi supuse la ajustari frecvente si chiar intreruperi in anumite perioade (in special campaniile pentru materialele de exterior). Spre deosebire de alte domenii, conversiile se fac de cele mai multe ori prin intermediul telefonului, ceea ce implica o comunicare foarte activa intre oamenii de marketing si oamenii de vanzari. O alta componenta a strategiei consta in remarketing, fiind posibila targetarea programata in functie de stadiile unei constructii si de actiuni specifice realizate de catre utlizator pe site. Remarketingul si/sau promovarea ofertelor speciale se pot face atat pe site-urile din reteaua Google Display, cat  si prin intermediul campaniile de Social Media (Facebook).

materiale
Intrebarea frecventa de care ne lovim la intalnirile cu clientii este cat costa o campanie pentru un magazin online?

Raspunsul poate parea surprinzator: sub 3.5%. Cu alte cuvinte, o campanie online facuta cum trebuie (in conditiile in care preturile si serviciile sunt competitive) ar trebui sa coste sub 3.5% din vanzarile generate. Pentru un target de 100.000 lei vanzari pe luna, bugetul total al campaniei ar trebui sa fie sub 3.500 lei/luna. In lunile de varf (precum martie, aprilie, septembrie, octombrie) se poate ajunge si la 1.5% din vanzari, in functie de organizarea si capacitatea logistica a comerciantului.

Marketingul distribuitorilor si producatorilor de materiale de constructii
Strategia pentru un astfel de client porneste de la a obtine vizibilitate si Brand Awarness. Chiar daca un producator reuseste sa-si plaseze produsele in magazine, utilizatorii finali trebuie sa fie constienti de existenta acestor produse. Excludem ipoteza in care produsele promovate sunt cele mai ieftine si strategia se rezuma la atragerea celora care chiar vor cumpara cel mai ieftin produs gasit. Pe termen lung s-a dovedit a fi o reteta falimentara, pentru ca vor rasari intotdeauna branduri si mai ieftine, iar pretul in acasta zona va scadea inevitabil. Scopul este de a diferentia brandul prin ceva si de a-i pune in valoare calitatile. Din punctul de vedere al marketingului online, acest lucru se obtine prin vizibilitate mare in campaniile display si search pe clientii nehotarati. (vezi diferenta intre campaniile display si campaniile de search).

constructii_romania

Pe zona constructiilor, conform Google Adwords, in Romania actioneaza peste 1 milion de posibili clienti, care sunt in cautare de materiale de constructii sau sunt in stadiul de informare. Aceste audiente (conform audientelor Google) pot fi impartite in acoperisuri, podele, lucrari generale, vopseluri, usi & ferestre, gradini. Aceste persoane sunt fie pe cale sa cumpere online, fie se vor duce in magazin dupa ce s-au informat online. Castigarea clientilor se poate face prin display, persoanele respective urmand sa fie targetate prin bannere si pagini de destinatie care sa le creasca increderea in produsul respectiv. Targetarea poate fi combinata cu solutii demografice, ceea ce inseamna ca putem livra publicitate doar persoanelor dintr-o anumita zona geografica (exemplu: Bucuresti), de o anumita varsta si cu interes pentru produsele noastre. Solutia descrisa anterior este una destul de generala, in urma testelor fiind aplicate o serie de filtre pentru o targetare cat mai exacta a audientei.

Daca ai intrebari sau nelamuriri, viziteaza pagina noastra de servicii sau contacteaza-ne la 0723322449, 0725.851.518 sau 031.401.71.87.

+ mai citeste: Evolutia online a materialelor de constructii