Utilaje Constructii
In ultimii ani, industria de utilaje si echipamente pentru constructii si minerit a trecut printr-o perioada destul de grea, fiind afectata de reducerea investitiilor in infrastructura, caderea sectorului imobiliar si cresterea cerintelor in ceea ce priveste reglementarile de mediu. La nivel european, concurenta devine si mai acerba datorita marilor producatori chinezi, care in ultimii ani si-au stabilit filiale pe batranul continent si par pregatiti sa ia cu asalt piata de profil la momentul potrivit. Romania mai este afectata de o crestere constanta a numarului de utilaje second-hand care sunt importate, de termenele de plata care se rostogolesc catre furnizorii de piese si echipamente si, nu in ultimul rand, de greutatea cu care se aproba proiectele pentru fondurile europene.

Intr-un mediu concurential aglomerat, serviciile de comunicare si marketing ale industriei sunt duse prin canale greoaie si greu de cuantificat, trecand chiar si luni intregi pana ce lansarea unui nou produs ajunge la cunostinta unui posibil client. Majoritatea bugetelor sunt investite in presa scrisa si targurile de specialitate, aceste actiuni aducand, in majoritatea ocaziilor, doar brand awareness la un pret imposibil de calculat. Promovarea este inca realizata prin intermediul oamenilor specializati de vanzari, care trebuie sa acopere atat operatiunile de comunicare si marketing, cat si actiunile de negociere si semnare a contractelor. Este un proces costisitor si de lunga durata, intr-o piata in care solutiile moderne de online marketing sunt aproape inexistente.

Intr-o industrie in care termeni precum Conversie, Cost/Conversie, Lead, Reach si User Engagement sunt necunoscuti, pe piata autohtona au inceput sa-si faca prezenta cu succes (prin intermediul mediului online) companii straine de Wholesale Equipment, distribuitori online de piese si chiar companii internationale care organizeaza licitatii de echipamente second-hand. Puterea de a urmari si optimiza costurile in functie de obiectiv fac din campaniile online de peste hotare metode sigure pentru atragerea clientilor sau generarea vanzarilor.

Importatorii romani, distribuitorii si chiar reprezentantele marilor producatori nici macar nu participa la acest razboi din mediul online, fiind pierzatori pe propriul teren al unei batalii din care trebuiau sa plece din postura de favoriti.