Piata materialelor de constructii a fost un fel de Cenusareasa a mediului online, fiind cu mult in urma unor domenii consacrate, precum IT, Fashion sau Travel. Motivele pentru care acest domeniu a ramas in urma sunt destul de multe si variate, trei dintre ele iesind in evidenta:

  • pentru a incepe de la zero o afacere cu materiale de constructii este nevoie de investitii ceva mai mari decat capitalul pentru domeniile sus-mentionate. Este nevoie de cunostinte despre constructii, logistica, trebuiesc investitii in autoutilitare si chiar pentru inchirierea unui mic depozit.
  • materialele de constructii au volume mari, motiv pentru care aria de acoperire este destul de restransa. Serviciile curierilor nationali pot fi utilizate, dar doar pentru o gama limitata de produse.
  • interesul antrepenorilor de profil pentru mediul online a fost aproape zero pana in urma cu 2-3 ani.

Daca la inceputul anului 2013 comertul online cu materiale de constructii era aproape inexistent, in ultimii ani a avut o adevarata explozie de lansari si deschideri de magazine online de profil, majoritatea fiind locale si regionale.

Startul a fost dat de cea mai mare retea autohtona de magazine de bricolaj, precum si de un distribuitor la nivel national, aceste companii fiind rapid urmate de antreprenori locali, care s-au luat la tranta cu gigantii distributiei clasice. Cea mai apriga lupta online se da in Bucuresti si in judetele limitrofe, unde cateva magazine online generaliste au reusit sa se impuna regional, fiind urmate de zeci de magazine specializate doar pe anumite categorii de marfuri. Si la nivel national s-a aprins lupta, cel mai notabil proiect fiind constructozaurus.ro, un marketplace care ofera posibilitatea depozitelor mici si medii sa participe la lupta online impotriva gigantilor nationali.

materiale

„Depozitele de constructii trebuie sa intre acum in era internetului, pentru ca tendintele se schimba rapid. Populatia urbana cu varsta de 30-40 ani este obisnuita sa faca altfel cumparaturile, iar retelele mari de bricolaj au inteles deja acest lucru. In cazul in care depozitele mici si medii nu intra in lupta online, va fi un razboi rapid si sec, marile retele urmand sa castige usor razboiul impotriva micilor antreprenori. Depozitele locale au avantajul ca stocurile lor se afla la cativa kilometri de santierele clientilor, iar transportul trebuie sa fie mult mai rapid si mai ieftin. Un alt avantaj al internetului este ca depozitele aflate la periferiile oraselor pot ataca fara probleme publicul urban, iar cele aflate in interiorul oraselor pot acapara zonele invecinate.”, a declarat reprezentantul Constructozaurus.ro.

La o piata nationala estimata la aproximativ 3.5 miliarde de euro, comertul online cu materiale de constructii este asteptat sa explodeze in urmatorii doi ani, tendinta fiind de canibalizare a depozitelor clasice. Este o evolutie normala, fiind un fenomen care se petrece deja in SUA si Marea Britanie. In Statele Unite, doar in week-endul de Father’s Day au fost estimate vanzari online de 860 milioane USD in categoria Home Improvement & Gardening, fiind pe departe cea mai dezvoltata piata online din sectorul DIY.

Principalii castigati din aceasta lupta sunt clientii finali, care au acces din fata calculatorului la mai multe oferte, servicii personalizate si un pret avantajos din cauza mediului concurential. Problema limitarii geografice devine relativa, doar comenzile de valori mici fiind captive in zonele de resedinta ale clientilor.

+ daca vrei sa distributi aceasta pagina pe facebook, apasa aici.

+ mai vezi si Marketingul Materialelor de Constructii.

+ serviciile oferite de Global Reach