promovare imobiliare online

Piata imobiliara este un segment aglomerat in mediul online, in zona de ofertare fiind active mai multe categorii de persoane: vanzatori particulari, dezvoltatori imobiliari, agentii imobiliare, portaluri specializate, firme sau persoane fizice care administreaza mai multe imobile, banci, executori judecatoresti  si chiar companii de consultanta. Toti se bat pe un singur segment mic: cumparatorii. Cum te pozitionezi in aceasta piata aglomerata si cum ai sanse sa ajungi la posibilul tau cumparator/chirias?

Cazul 1: Vrei sa vinzi / inchiriezi imobilul tau
(apartamente, terenuri, case/vile cu valoare mica sau medie)

Daca esti un vanzator al unui imobil  normal (sau vrei sa inchiriezi un astfel de imobil), exista destul de putine sanse sa reusesti de unul singur in aceasta aglomeratie, fiind nevoie de un buget de publicitate considerabil. Cea mai simpla metoda este sa apelezi la un portal imobiliar sau la o agentie specializata. De cele mai multe ori, platesti o suma pentru promovarea anuntului pe internet (de cativa euro)  sau un comision catre o agentie imobiliara, in functie de rezultat. (vezi recomandarile din ultima parte a articolului)

Cazul 2: Vrei sa vinzi mai multe imobile cu valoare mare
(apartamente in ansambluri rezidentiale, cladiri de birouri, imobile cu valoare mare)

In acest caz ai nevoie de ceva mai mult decat pasii din exemplul de mai sus. Este bine sa apelezi la un consultant sau la o agentie de online marketing. In functie de imobilul vandut/inchiriat, consultantul o sa-ti identifice segmente de piata, mijloace prin care te poti promova, o sa-ti propuna un buget si o sa treaca la implementarea si executia campaniilor. Bugetul unei astfel de campanii, cu tot cu taxele consultantului, porneste de la cateva sute de euro si poate ajunge pana la cateva de mii de euro (este una sa vinzi trei apartamente si alta sa promovezi un ansamblu rezidential cu 700 de apartamente). In mod normal, se stabileste un buget alocat/vanzare. (sa zicem 1.5%-2% din vanzarea unui apartament, echipa de marketing avand obiectivul major de a se incadra in aceste cifre)

In functie de dimensiunea proiectului, o sa ti se propuna crearea unui pagini de prezentare sau a unui website complet, initierea de campanii cpc, solutii de targare zonala si demografica, identificarea audientelor in social media, solutii de SEO, PR si remarketing.

Cazul 3: Cum promovezi site-ul unei agentii imobiliare?
Conteaza foarte mult cat de mare este agentia imobiliara, in ce zona activeaza si daca este specializata pe nise de piata (ex: exista agentii care se ocupa doar de spatii comerciale in Bucuresti sau agentii care activeaza doar in zone specifice, precum cartierul Berceni sau doar cartierul Dorobanti). Agentiile imobiliare de mari dimensiuni au de multe ori campanii Dynamic Search Ads, combinate cu targetari zonale, remarketing si RLSA.

Daca aveti intrebari sau doriti o colaborare pentru astfel de proiecte, ne puteti contacta la 0725.851.518, 0723.322.449 sau 031.401.71.87.

RECOMANDARI si PONTURI:

  • Daca vrei sa vinzi/inchiriezi imobilul fara ajutorul agentiei imobiliare, alege intotdeauna varianta promovata a portalurilor imobiliare. Costurile sunt mici, pleaca de la 3 Euro + TVA, plata fiind facuta prin SMS sau prin card bancar. In acest fel esti sigur ca anuntul tau nu va ajunge la coada listarilor, iar posibilii clienti au si sanse reale sa vada anuntul tau imobiliar. Practic, vei lupta cu o parte din armele agentiilor imobiliare si chiar ai sanse reale sa eviti comisioanele de cateva sute sau mii de euro. Exista multe portaluri imobiliare pe care te poti promova astfel, cele mai cunoscute fiind olx.ro, vanzari-inchirieri.ro si imobiliare.ro. Daca nu vrei sa platesti pentru serviciile agentiilor imobiliare, specifica  clar in anunt: NU OFER COMSION AGENTIILOR IMOBILIARE. Majoritatea persoanelor fizice specifica in mod eronat „Nu colaborez cu agentiile imobiliare”, ceea ce duce automat la pierderea clientilor care cauta activ prin agentiile imobiliare. Este foarte posibil ca agentia sa se multumeasca doar cu comisionul de la cumparator, interesul sau fiind acela de a gasi rapid imobilul cautat de client. (deobicei, clientii cauta prin mai multe agentii in acelasi timp)
  • Majoritatea agentiilor imobiliare folosesc un soft pentru monitorizarea anunturilor de publicitate imobiliara online si offline. Practic, daca postezi un anunt in ziar sau pe un site specializat, o sa intri in aceste programe si oferta ta o sa ajunga pe masa agentiilor imobiliare (anunturile fiind deja filtrate in oferte publicate de particulari si oferte publicate de agentii). Daca vrei sa vinzi (sau sa inchiriezi) imobilul cu ajutorul agentiilor, este de ajuns sa plasezi anuntul pe cel mult doua site-uri gratuite si sa astepti sa te sune agentiile pentru detalii. O sa dureze intre 12 si 48 de ore lucratoare pentru ca softurile specializate sa te identifice ca persoana particulara. Ofera in anunt cat mai multe detalii, o sa te scuteasca ulterior de mult timp pierdut si multa vorbaraie.
  • Evita capacanele de genul reprezentare exclusiva din partea unei agentii. Scopul tau este sa vinzi cat mai repede, nu te intereseaza prin cine. Platesti comisionul la rezultat, este problema agentiilor cum te promoveaza cat mai repede pentru a-ti vinde/inchiria imobilul.
  • Stabileste de la inceput termenii de colaborare: comision, metoda de lucru, asistenta oferita de agentie dupa gasirea clientului, etc.
  • Poti organiza intalniri colective cu agentiile pentru prezentarea proprietatii. Totusi, daca agentia vine cu un posibil client, este bine sa eviti intalnirea clientului cu alt agent imobiliar sau alt client. Acesta nu o sa se simta confortabil, nu o sa-ti puna toate intrebarile la care nu are raspuns si nu o sa ramana cu o impresie foarte placuta.
  • Inainte de vizionari este important sa faci tot posibilul ca imobilul sa arate cat mai bine, sa fie ordine si sa creeze o impresie placuta (prima impresie chiar conteaza). De asemenea, trebuie sa fii cat mai sincer cu clientul. Este mai important sa capete incredere in tine decat sa-i ascunzi clanta stricata de la dormitor.

Daca vrei sa distribui aceasta pagina pe facebook, apasa aici.

Vezi mai multe detalii despre serviciile oferite de echipa noastra.