Publicitatea CPC (cost-per-click) este cea mai ieftina solutie de marketing, aceasta fiind realizata prin intermediul serviciilor oferite de motoarele de cautare specializate.

Cea mai populara platforma CPC este Google Adwords, serviciul oferind publicitate in functie de cuvintele cheie cautate de catre utilizator, in functie de subiectul paginii afisate, in functie de comportamentul utilizatorilor sau in functie de criteriile demografice

Exista 3 metode principale de promovare prin acest serviciu, denumite SEARCH, DISPLAY si VIDEO.

CAMPANIILE SEARCH

Campaniile SEARCH prin intermediul Adwords ofera posibilitatea unei targetari avansate, ceea ce inseamna ca reclama ajunge direct la clientii care cauta serviciile sau produsele oferite de catre ofertant. In cadrul motorului de cautare google, spatiile publicitare platite sunt afisate in partea superioara a paginii, pe lateral si, cateodata, in zona de jos a rezultatelor de cautare.

Publicitate cpc

Avantaje:
+ servirea publicitatii doar catre clientii interesati de produsul/serviciul ofertat
+ posibilitate de targetare zonala (vezi detalii)
+ costuri per click (doar cand utilizatorii ajung pe pagina promovata)

CAMPANIILE DISPLAY

Campaniile de DISPLAY reprezinta targetarea utilizatorilor pe site-urile partenere google, fiind posibile combinatii complexe de targetari specifice pentru livrarea eficienta a mesajelor publicitare. Campaniile pulicitare pot fi realizate atat prin bannere grafice, cat si prin anunturi text.

campanii display

Avantaje:
+ servirea publicitatii prin metode avansate de targetare: locatie, varsta, interese, pagini web selectionate, comportament specific
+ posibilitatea de retargetare a utilizatorilor care au mai vizitat site-ul nostru si au intreprins anumite actiuni specifice (vezi detalii despre retargeting)
+ costuri per click sau per mia de afisari (ex: pentru campanii de branding)

CAMPANIILE VIDEO

Campaniile video pot fi facute pe youtube sau pe site-urile partenere, fiind platit doar costul unei vizualizari efective. Acest lucru inseamna ca vor fi debitati bani din cont doar in momentul in care un utilizator urmareste un videoclip pana la fianal sau pana in momentul in care se depasesc 30 de secunde. Este un instrument foarte eficient pentru campaniil de branding, existand o gama variata de targetari posibile.