Cabinetele stomatologice sunt afaceri zonale, de multe ori de cartier, acestea fiind confruntate cu o concurenta destul de mare in ceea ce priveste serviciile oferite. Exista cazuri in care in anumite cartiere din Bucuresti exista zeci de cabinete stomatologice, fiind necesara o strategie de comunicare online pentru atragerea de noi clienti in aceste micro-piete zonale. Fiind „afaceri de cartier”, avantajul principal al unei strategii de publicitate online este ca nu necesita sume importante investite, iar dezavantajul este ca piata este limitata de circulatia oamenilor prin zonele respective. (exemplu: este greu sa atragi un client care locuieste si lucreaza in zona de nord a Bucurestiului intr-un cabinet stomatologic din zona de sud). Astfel, principalul factor al unei campanii de succes este tragetarea precisa a populatiei si identificarea nevoilor de servicii stomatologice, astfel incat bugetul de publicitate sa produca un ROI pozitiv.
1) Auditarea si/sau realizarea unui site nou
Chiar daca multe cabinete stomatologice incearca sa-si construiasca prezenta online fara site-uri proprii (doar prin portaluri sau pagini facebook), rata de succes a acestora este destul de mica. Motive sunt multe, cel mai important fiind imposibilitatea de targetare a publicului care-si arata interesul specific pentru servicii stomatologice relationate la o zona specifica (Google Adwords si/sau Google my Business). De asemenea, traficul de pe telefonul mobil devine din ce in ce mai important, ceea ce reprezinta un adevarat handicap pentru o afacere care nu are un site web pregatit pentru dispozitivele mobile.
Avantajul este ca un website pentru un cabinet stomatologic nu este foarte complicat de realizat si nici nu necesita investitii foarte mari. In cazul in care nu se opteaza pentru functii complicate, precum accesul clientilor cu cont/parola sau o grafica complexa, un site de prezentare respectabil si mobile friendly ar trebui sa coste intre 1000 si 2000 lei (vezi mai multe detalii aici despre costurile unui site web).
2) Stabilirea unei strategii online si urmarirea obiectivelor
In functie de zona si concurenta, se impune realizarea unui mix de marketing care sa atinga obiectivele propuse. Cel mai simplu exemplu este stabilirea unui obiectiv de cost mediu/client nou, astfel incat ROI-ul cabinetului stomatologic sa ramana pozitiv. Mixul de publicitate online poate fi compus din campanii Google Adwords, campanii display, remarketing, campanii Facebook si SEO. Un rol important in campaniile de marketing va fi jucat de urgente, acestea urmand sa fie acoperite prin traficul si cautarile de pe telefoanele mobile, cu extensii pentru apelare directa din anuntul publicitar Google. Toate aceste campanii vor avea targetari zonale precise, fiind urmariti parametri specifici, precum cresterea CTR-ului, scaderea bounce rate-ului si cresterea numarului de conversii. Prin imbunatatirea si urmarirea acestor parametri se poate ajunge la un cost/obiectiv cat mai scazut, astfel incat suma investita in publicitate online sa produca rezultate pozitive.
3) Mentinerea clientilor & Upsales
Tot prin online marketing se pot dezvolta campanii de mentinere a clientilor si vanzarea de servicii complementare. De exemplu, se pot realiza campanii cu reduceri (pe durate limitate de timp) pentru curatarea dintilor, detartraj, consultatii periodice sau alte servicii specifice. Aceste actiuni au in componenta campanii de remarketing prin Google Adwords, Display, Facebook si Mailing.
Cat de eficiente sunt campaniile online?
Daca lucrati sau activati in domeniul stomatologic, inseamna ca ati ajuns pe aceasta pagina datorita unei strategii de marketing. Fie ca ati intrat de pe Google, Facebook sau de pe un banner publicitar, scopul nostru a fost sa va facem cunoscute serviciile noastre. La fel se intampla si cu clientii care au nevoie de servicii stomatologice, doar ca intra direct pe site-ul dumneavoastra si va apeleaza direct.
Daca aveti intrebari, nelamuriri sau doriti sa ne intalnim, ne puteti contacta la 0725.851.518, 0723.322.449 sau 031.401.71.87. Daca vreti sa distributi aceasta pagina pe facebook, apasati aici.
Vedeti mai multe detalii despre serviciile oferite de echipa noastra.